کمبود160هزار پرستار/فعاليت بدون مجوز 60 هزار پرسنل وزارت بهداشت
 
پرستاران فردا
 
 

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم، سيد حسن هاشمي در بيست و پنجمين همايش بين‌المللي بيماري کودکان ايران و يازدهمين همايش پرستاري مرکز طبي کودکان به کمبود نيروي پرستاري اشاره کرد و اظهار داشت:400 هزار پرسنل داريم و وزارتخانه‌اي که روز به روز بزرگ‌تر مي‌شود اما با اين حال 160 هزار نيرو که عمدتاً پرستار هستند کم داريم، از ميان 400 هزار پرسنل حدود 60 هزار نفر آنها را سازمان مديريت قبول ندارد و آنها بدون مجوز سازمان مديريت کار مي‌کنند و حقوقشان را از درآمد تخصصي بيمارستان دريافت مي‌کنند.


 وزير بهداشت بيان داشت: ما براي 60 تا 70 هزار نفر منبع درآمدي نداريم و در بودجه نيز براي پرداخت هزينه‌ها فکري نشده است. بيمارستانها مي‌توانند نيروي جذب کنند اما بايد منبع دريافت حقوق آنها از درآمد اختصاص خود آنها باشد. البته بيمارستانها به دليل پرداخت حق جذب دچار مشکل شده‌اند و کمبود قطعي است و پرستارها اذيت مي‌شوند و اين يک مانع اعتباري است که بايد در بودجه ?? براي آن فکري جدي شود.


 هاشمي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه رئيس جمهور نيز عنوان کرده است که حوزه درمان اولويت اول دولت است و شما به عنوان وزير مي‌توانيد با رايزني با رئيس جمهور مشکلات موجود را به سرعت حل کنيد؟، گفت: منابع در اختيار رئيس جمهور منابعي است که مجلس مصوب مي‌کند و در واقع دولت مجري مصوبات مجلس است و منابعي نيز که در اختيار مجلس است محدود است.


 وزير بهداشت به پرداخت هدفمندي يارانه‌ها اشاره داشت و افزود: دولت در پايان هر ماه براي پرداخت هدفمندي يارانه با مشکل روبروست که علت آن سياست‌گذاري ناصحيح اوليه بوده است و به نظر مي‌رسد که هم در اجرا، هم در رقم پرداختي و هم در رقمي که بايد تقديم ساير بخش‌ها از جمله توليد و درمان مي‌شود، ما مشکل داريم.


 هاشمي گفت: ما دائم صحبت مي‌کنيم و البته رئيس جمهور و مجلس نيز حساس هستند و بايستي در مورد هفدمندي يارانه‌ها تصميم گرفت از طرفي دولت نمي‌خواهد هدفمندي را قطع کند به دليل افزايش قيمت‌ها و از طرفي در مورد دهک‌ها مشکلي وجود دارد.


 وي تصريح کرد: در عرصه بهداشت بايد يک بار براي هميشه همه تصميم‌گيرندگان از جمله مجلس، دولت و دستگاه‌هاي نظارتي يک تصميم انقلابي بگيرند چرا که ادامه اين شرايط براي وزارت بهداشت براي انجام ماموريت‌هايي که حق مسلم مردم است ميسر نيست.


 وزير بهداشت بيان کرد: وقتي ابزار در اختيار نداريم نمي‌توانيم به اندازه کافي و درست خدمت کنيم بايد مديريت اصلاح شود و اگر بيمه‌ها بيمه‌هاي واقعي باشند و بيايند از وزارت بهداشت خريد خدمت را با قيمت واقعي داشته باشند و هزينه خدمات را به طور واقعي بپردازند ظرف ? تا ?? سال اينده اتفاق‌هاي بسيار خوبي خواهد افتاد.


 هاشمي خاطرنشان کرد: در غير اينصورت با تفاوت نرخ تعرفه‌ها، کمبود منابع، پيشرفت پزشکي و افزايش تجهيزات پزشکي نمي‌توانيم توقع مردم را براورده کنيم و در آن صورت هزينه جيب مردم افزايش پيدا مي‌کند.


مرکز طبي کودکان قطب علمي اطفال کشور


 علي رباني رئيس مرکز طبي کودکان نيز در بيست و پنجمين همايش بين‌المللي بيماري کودکان ايران اظهار داشت: در مرکز طبي کودکان بيست و پنجمين همايش بين‌المللي بيماري‌هاي کودکان به همراه يازدهمين همايش پرستاري کودک و ششمين همايش ايمونولوژي به طور همزمان در ? سالن برگزار مي‌شود.


 رئيس بيست و پنجمين همايش بين‌المللي بيماري‌هاي کودکان افزود: از ويژگي مهم اين همايش اين است که از بزرگترين همايش‌هاي برگزار شده در سطح کشور است و ? هزار و ??? پزشک عمومي، ‌اطفال و فوق‌تخصص‌ مختلف و پرستاران اطفال از سراسر کشور در آن حضور يافتند.


 رئيس مرکز طبي کودکان تصريح کرد: ??? مقاله به همايش رسيده است که ??? پوستر، چند کارگاه، سمينار کودک‌آزاري و مهمان‌هايي از کشورهاي ديگر از جمله موارد قابل بازگوي اين همايش هستند.


 رباني؛ مرکز طبي کودکان را قطب علمي اطفال کشور دانست و افزود: بخش عمده‌اي از فعاليت‌هاي اين کشور در زمان رياست آقاي لاريجاني انجام شده است و بيش از ?? درصد فضاهاي آموزشي مورد نظر در طرح جامع حاصل شده است.


 وي بخش‌هاي تازه تاسيس بيمارستان را آنژيو ريه، رماتونولوژي و فيلورشيب‌هاي مختلف از جمله اعصاب، جراحي اعصاب و غيره عنوان کرد و افزود: مرکز پيوند مغز و استخوان به علت نبودن امکانات پرسنلي و پرستار با تمام تجهيزات معطل مانده است.


انجام ??? ميليون آزمايش


 رباني به آزمايشگاه مرکز طبي کودکان اشاره داشت و افزود: اين آزمايشگاه تنها آزمايشگاه در ايران است که لوح کيفي را گرفته و مجهز و به روز است که در سال گذشته دو ميليون مراجعه‌کننده داشته و ??? ميليون آزمايش را انجام داده است.


 رئيس بيست و پنجمين همايش بين‌المللي بيماري‌هاي کودکان گفت: از دکتر هاشمي و دکتر جعفريان انتظار ويژه داريم که کمک کنند به مرکز طبي کودکان البته در يکي دو ماه گذشته بسيار کمک کرده‌اند اما يکي از کارهاي مهمي که ما بايد به طور عميق به آن دقت کنيم، حفظ و جذب نيروهاي خوب است. معتقدم که مرکز طبي کودکان يک دانشگاه است و خوب است با نگاه بيمارستان به آن ننگريم. اين مرکز تنها مرکزي است که مجله و ژورنال اطفال را دارد و اولين شماره آن در سال ???? چاپ شده است.


 رباني به مشکل موجود در مرکز طبي کودکان که کمبود پرستار است اشاره کرد و افزود: اميدواريم وزارت بهداشت در اين زمينه به ما کمک کند. همچنين در اين راستا از امروز ما براي بيست و پنجمين همايش بين‌المللي بيماري‌هاي کودکان آماده مي‌شويم که ?? مهرماه سال آينده است و ما از همين لحظه از دوستان براي برپايي اين همايش دعوت مي‌کنيم.


 در ادامه بيست و پنجمين همايش بين‌المللي بيماري‌هاي کودکان محمدرضا جعفريان رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران نيز با خيرمقدم به وزير بهداشت و ديگر اساتيد شرکت‌کننده در همايش گفت: سال گذشته من به عنوان جراح پيوند کبد کودکان در اين همايش شرکت کردم و مقاله ارائه دادم، اما امسال قسمت است که با سمت ديگري حضور يابم.


 رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران از مرکز طبي اطفال تشکر کرد و بيان داشت: امروز ما بيست و پنجمين همايش بين‌المللي بيماري‌هاي کودکان را داريم که ?? سال از آن همايش به طور مرتب انجام شد و اين اقدام وسيعي است که در جاي خود بي‌نظير است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین